onsdag 1 april 2009

Vilka tjejer!

Det är några timmar efter föreläsningen som kamratstödjarna har hållit för lärarna på skolan. Och jag är stolt så att jag nästan spricker. =)

Två tjejer som går i nian har för ett trettital lärare föreläst om mobbning ur ett elevperpektiv. Och som de föreläste!

De har gjort en enkätundersökning bland skolans alla niondeklassare och svaren redovisades på ett tydligt, strukturerat och inlevelsefullt sätt. Vilka förebilder dessa tjejer är! För eleverna, men också för oss vuxna!

Jag är djupt imponerad och jag är säker på att båda tjejerna kan gå hur långt som helst.



En stor eloge och en bukett cybertulpaner får ni här tjejer. //Utbildare

1 kommentar:

Katarina sa...

Jag håller fullständigt med... Tjejerna var helt fantastiska och det var inte utan att jag fick en stor klump i magen av beundran, vilket MOD.

Det finns verkligen hopp och framtidens UNGA!

TACK TJEJER!

/En mycket stolt Kamratstödjarhandledare