onsdag 10 februari 2010

Ibland blir man bara så glad!

Ibland blir jag väldigt väldigt ledsen när jag går förbi någon som uppenbart hamnat i någonslags utanförskap och vägen tillbaka till det vanliga samhället känns hopplöst långt borta. Eller när någon av mina vänner inte klarar att ta sig ur en dålig situation. Maktlösheten infinner sig och det är lätt att känna som att det inte spelar någon roll vad jag gör.

Som tur är så spelar det roll vad vi gör och de valen vi gör påverkar alltid vår omgivning. Det som gjort mig väldigt väldigt glad är när jag varje morgon på jobbet öppnat min inkorg, som de senaste veckorna innehållit intresseanmälan från minst två nya volontärer varje dag. Människor i olika åldrar med olika bakgrund som undrar om det finns plats för dem att få utbilda sig till att svara i jouren eller att informera ungdomar och vuxna om hur man kan se tidiga varningssignaler och vända en destruktiv utveckling för sina vänner eller anhöriga. Då blir jag bara så glad!

//Projektkoordinator

Inga kommentarer: